svar på kommentarer

Hur tränar du magen? Har du några bra tips på magövningar?
Svar: Jag tränar magen på gymmet. Sit-ups med vikt, plankan osv. De gamla vanliga övningarna. Men det gäller också att träna andra kroppsdelar så som t.ex. ryggen och benen. Armarna är också viktiga. Magen är med i varenda övning du gör för hela kroppen, då magen hjälper till att stabilisera kroppen i övningar.
På gymmet där jag tränar har de TRX-band som de heter. Där sätter jag i fötterna och det är stenhårt att träna magen med de, då du behöver stabilisera kroppen hela tiden.

Men en tränad kropp behöver också konditionsträning. Vilket jag aldrig tränar. Men bara att springa osv gör att du kommer få en plattare mage. Tillsammans med kondition och magövningar så kommer du få en perfekt mage. Det gäller bara att kämpa på.

hur har du fått så platt mage?
Svar: Ungefär samma fråga. Båda kommer från inlägget [här]. Men jag värmer upp på löpbandet i 5-10 minuter, det gäller att inte trötta ut musklerna innan du tränar styrka. Sedan gör jag övningar i TRX-banden, sit-ups osv. Men det är inte bara magövningar som tränar magen utan magen stabiliserar som sagt hela kroppen och du övar magen lite i varje övningar.
Tränar man mage måste man även träna rygg, annars får du lätt en hållning som är böjd framåt. Inte assnyggt. Så jämna upp magmusklerna med ryggen. Ländryggen är bra att träna (längst ner på ryggen), vilket du lätt gör med rygglyft.

Men jag har inte slutat med någon mat. Jag äter det jag åt förr, potatis, bröd, godis, chips, läsk. Kroppen är byggd och anpassad för att äta potatis osv, och LCHF-dieten är bara för latmaskar som Paulo Roberto säger. Du måste träna dig till en snygg kropp, inte sluta äta. Slutar du äta, blir du bara större. Äter du frukost, frukt, lunch, frukt/fika, kvällsmat, så får du är bra ämnesomsättning. Då gäller även att röra på sig. Gå ut och gå 30-40 minuter. Ju mer du tränar, ju mer ska du äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0